Werkwijze
Om een PMO goed te kunnen uitvoeren hanteert WorkFits een gedegen stappenplan.
- Inlezen documenten:
Vooraf lezen wij ons in aan de hand van de bijvoorbeeld de CAO en de Risico-Inventarisatie & Evaluatie van uw organisatie. Op basis hiervan wordt de inhoud van de PMO vormgegeven.
- Afstemmen inhoud PMO
Samen met u kijken we welke onderdelen er in de PMO zullen worden opgenomen. Naast de arbeidsrisicos zijn namelijk ook uw bedrijfsdoelstellingen hierin bepalend.
- Opstellen Plan van Aanpak en offerte
Nu we weten welke onderdelen er in de PMO komen kunnen we u precies aangeven hoe deze uitgevoerd zal worden en welke kosten daaraan verbonden zijn. Uiteraard kunt ook kiezen voor één van onze pakketten dan kunt ook zonder een offerte een berekening maken van de kosten.
- Planning PMO
Hier maken we de afspraken en data van de verschillende stappen concreet. Denk bijvoorbeeld aan informatie richting uw medewerkers, data van uitvoering, routing en rapportage. De organisatie voor het uitnodigen van medewerkers is hierbij een optioneel onderdeel.
- Uitvoering en analyse PMO
Op uw locatie voeren wij de verschillende testen uit, waarna wij de uitslagen analyseren. Afhankelijk van de individuele uitslagen worden medewerkers doorverwezen naar de bedrijfsarts of huisarts.
- Verslag
In het verslag worden de uitkomsten van de PMO gerapporteerd, conclusies gemaakt en passende adviezen gegeven.
- Presentatie conclusies & adviezen
De resultaten, conclusies en adviezen kunnen we persoonlijk met u doornemen. Maar wellicht wilt u deze ook gepresenteerd zien aan het management, OR of medewerkers. Wij verzorgen dit graag voor u en nemen u mee aan de hand van een power point presentatie.
- Vervolgbegeleiding
Nu is het aan u om de adviezen om te zetten in een Plan van Aanpak (PvA) voor uw organisatie. Wij kunnen u hierin ondersteunen of wellicht elementen uit het PvA voor u uitvoeren.